Introduction

Sleepless Nights upon drafts of forgotten Wisdom and forbidden Paths often made My Mind restless and eager for reaching new depths of Universal Perception. The Sense of losing Myself between ideas little bothered me, for I knew one thing – I will find what I seek, no matter how long it will be…Every step was more closer and reassuring, every guess took My Focus inside the right circle…into The Dream-Rift! I don’t know how but one day, at the edge of cataclysmic events inside My Mind, when everything around collapsed to absurdity and chaos…something strange changed My Inner Universe. Suddenly, I was obsessed by unknown idea, some kind of outer-thought, alien to my form of thinking...THIS THOUGHT BECAME MY LIFE...

Wednesday, November 24, 2010

Tăcerea



Stau mut în cercul vieții
Cu gîndul gol în minte,
Aștept ceva din mine
Să izbucnească-n glas.

Dar nimica nu se schimbă,
Cum am fost așa și sunt
Un punct din Cercul cela
Un Nimic ce pare Tot,
Care caută o punte
Spre sinele nemărginit...

Mă privesc parcă din urmă
Și mă văd că sunt un gol,
Care înghite fără seamă
Acele puncte de lumină,
Ce reflectă-n a lor formă
Universul fără margini
Înlănțuit în cugetări...

Fug din haosul vorbirii
Ce mă îneacă prin cuvinte
Și mă face să ghicesc
Care-i vocea din tăcere,
De-mi șoptește printr-un sunet
Numele pierdut în glasuri
Din adîncul sinelui...

Tac din nou și în Tăcere
Cad în linștea gîndirii
Ca să uit de mine însumi
Să găsesc acea plăcere...
Să înțeleg că e un vis
Acea imagine reală
Ce numesc eu Viață, care
Este doar o amintire
Ce se prierde în uitare...

2 comments: